MNAS 009: 5 rzeczy, które zwiększą efektywność Twojej pracy – organizacja pracy sieciowca

Featured Video Play Icon

Zapraszamy do odcinka numer 9, w którym porozmawiamy o 5 rzeczach, które zwiększą efektywność Twojej pracy. Jakie to rzeczy? Podzieliłem ten odcinek na 5 dużych obszarów tematycznych a są to po kolei: higiena poczty, notatki, zarządzanie zadaniami, skupienie na pracy oraz śledzenie postępów pracy. W każdym z tych obszarów pojawi się wiele narzędzi, z których możesz skorzystać i Ty.



🎧 Słuchaj na: Apple Podcasts | Spotify | Google Podcasts | Overcast | YouTube | Anchor


☝️ W tym odcinku dowiesz się następujące rzeczy

  • W jaki sposób możesz zwiększyć effektywność pracy z mailem?
  • Jak śledzić wątki mailowe, w których czekasz na odpowiedź?
  • Jak organizacja czasu pracy może wpłynąć na Twoją produktywność?
  • W jaki sposób przechowywać notatki tak by mieć do nich dobry dostęp?
  • Jak iPad może poprawić jakość informacji technicznych, które przekazujesz?
  • W jakich programach można zarządzać zadaniami?
  • Dlaczego metodyka Kanban jest czasami lepsza od zwykłej listy To-Do?
  • W jaki sposób możesz poprawić poziom skupienia w pracy?
  • Jakie narzędzia pomogą Ci w trackowaniu sposobu w jaki spędzasz swój czas?

📝 Zasoby wymienione w odcinku

  • 0:34 – WSTĘP
  • 1:47 – 1. HIGIENA POCZTY
    • 2:03 – zasada Inbox Zero – LINK
    • 4:11 – follow-upy w Outlooku
    • 6:09 – rule w Outlooku
    • 6:48 – Boomerang (dla Outlooka – LINK, dla Gmaila – LINK)
    • 7:51 – uporządkowany interfejs
    • 9:03 – wyłączenie automatycznego oznaczania maila jako odczytany
    • 9:41 – używanie skrótów klawiszowych
    • 10:39 – wyznaczanie czasu na odczytywanie maili
    • 11:39 – książka “The One Thing” – LINK
    • 13:11 – Text Expander – LINK
    • 14:04 – dwa rodzaje stopki
  • 14:56 – 2. NOTATKI
  • 20:08 – 3. ZARZĄDZANIE ZADANIAMI
    • 20:37 – Nozbe – LINK
    • 20:53 – książka “Getting Things Done” – LINK
    • 21:41 – Wunderlist, Todoist
    • 21:55 – Trello – LINK
    • 22:32 – daily review i priorytetyzacja
  • 22:21 – 4. SKUPIENIE
    • 22:40 – MNAS 008 – wady i zalety pracy zdalnej – LINK
    • 24:36 – słuchawki Sony WH CH700N – LINK
    • 24:57 – słuchawki Bose QC 35 – LINK
    • 25:36 – słuchawki Plantronics Voyager Focus UC – LINK
    • 27:10 – Noizio – LINK
    • 27:33 – Brain.fm – LINK
    • 28:19 – Freedom – LINK
    • 29:28 – technika Pomodoro
    • 30:04 – Krisp – LINK
    • 30:52 – standing desk – LINK
  • 31:30 – 5. LOGOWANIE CZASU PRACY
    • 31:59 – RescueTime – LINK
    • 33:06 – Klokki – LINK
  • 33:46 – MINIMALIZM W PRACY
    • 34:25 – podstawka pod monitor – LINK
    • 34:36 – butelka na wodę z licznikiem – LINK
    • 34:37 – klawiatura Microsoft Surface – LINK
    • 34:38 – myszka Logitech MX Master 2S – LINK
  • 36:28 – ZAKOŃCZENIE

🎧 Subskrybuj i wspieraj podcast

👋 Pozostańmy w kontakcie

📣 Dodaj komentarz

🗳 Jak przydatna była ta publikacja?

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dziękuję za ocenę! Zapraszam Cię do obserwowania NSS w mediach społecznościowych!

Przykro mi, że ta publikacja okazała się być dla Ciebie nieprzydatna!

Uwaga: Twój głos będzie liczony tylko jeśli udzielisz feedbacku używając formularza poniżej.

author avatar
Damian Michalak

Network Consultant, Twórca Na Styku Sieci

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszystkie pola są wymagane

Subscribe
Powiadom o
guest
4 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
tomi

Witam serdecznie.
Nie działa okresowo link: https://www.nastykusieci.pl/getting-things-done-pl/ z pozycji: 20:53 – książka “Getting Things Done” – LINK
Ogólnie bardzo fajnie się Was słucha. Oby tak dalej.
Jestem początkującym sieciowcem więc jeszcze dużo przede mną.
Pozdrawiam.

Damian

Witam! Link poprawiony – poprawny to https://www.nastykusieci.pl/getting-things-done-en/
Cieszę się, że treści przypadły do gustu 🙂

Pozdrawiam!

Dawid

Dla mnie sporym problemem jest “rozproszenie” pomiędzy aplikacjami do zarządzania czasem, szukam czegoś co pozwoliłoby mi zaoferować wszystkie niezbędne mi funkcje. Rozważam Nozbe, słyszałem o nim już u Mirka Burnejko i wydaje się być ok. Wspominasz o technice Pomodoro – polecam prostą androidową apkę Brain Focus.

Damian

Cześć Dawid!

Rozproszenie informacji między różnymi aplikacjami faktycznie jest sporym problemem. Dlatego też robię wszystko żeby używać tylko jednej aplikacji z każdej kategorii. Niestety wydaje mi się, że taki kombajn, który będzie robił wszystko dobrze chyba nie istnieje. Mój zestaw to:

– kalendarz: Google Calendar (jako hosting i web access gdy trzeba), na laptopie i telefonie aplikacja Fantastical 2

– notatki, szkice, generalnie repozytorium wszystkiego co chcę przechować długoterminowo: Evernote (+Penultimate i Scannable jako narzędzia pomagające w przystępny sposób wprowadzać do Evernote szkice i skany dokumentów)

– zarządzanie zadaniami: Nozbe (świetna integracja z Google Calendar oraz Evernote – co pozwala widzieć w kalendarzu taski z przypisanymi ramami czasowymi, a także podwiązywać do tasków powiązane notatki z Evernote)

I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o niezbędnik. Usiłowałem korzystać z Evernote do notatek wszelkiego rodzaju, ale mam z nim problem gdy muszę coś zanotować w prostej formie, na szybko i jest to tylko tymczasowa notatka. W takiej sytuacji Evernote mi się nie sprawdza i tego typu informacje wprowadzam do Apple Notes.

Najważniejsze w tym wszystkim to regularne przeglądanie tego co zgromadziliśmy i edytowanie/usuwanie.
– notatki

Top