MNAS 004: Nieautoryzowane zmiany w sieci – gdzie jest granica między swobodą a głupotą?

Featured Video Play Icon

Zapraszamy do odcinka numer 4, w którym poruszymy zagadnienie nieautoryzowanej zmiany w sieci. Jesteśmy przekonani, że temat ten dotyczy praktycznie każdej sieci na świecie, różne mogą być natomiast konsekwencje takiego działania. Dzielimy się z Tobą ponadto historiami nieudanych change’y.



🎧 Słuchaj na: Apple Podcasts | Spotify | Google Podcasts | Overcast | YouTube | Anchor


☝️ W tym odcinku dowiesz się następujące rzeczy

  • Co skłania pracownika do wykonania nieautoryzowanej zmiany?
  • Zabraniać i surowo karać czy edukować i zachęcać do myślenia aby pracownik sam podjął logiczny wybór?
  • Gdzie jest tytułowa granica między swobodą a głupotą?
  • Jakie mogą być konsekwencje nieautoryzowanej zmiany?
  • Jakie znamy historie nieudanych change’y?
  • Po co nam change freezy?
  • Jaka jest rola procesu w walce z nieautoryzowanymi zmianami?
  • Jakich wskazówek byśmy udzielili w kontekście nieaturyzowanych zmian?

🎁 Niespodzianka

W tym odcinku chcielibyśmy się z Tobą podzielić naszym szablonem Change Implementation Planu.

Jest to prosty plik Excel, który możesz z powodzeniem wykorzystywać do planowania Twoich własnych change’y i komunikowania ich w efektywny i profesjonalny sposób.

📝 Zasoby wymienione w odcinku

  • 22:34 – artykuł „Czym się różni symulacja od emulacji?” – LINK
  • 24:52 – historia “All Systems Down” – LINK
  • 25:08 – warstories – LINK

🎧 Subskrybuj i wspieraj podcast

👋 Pozostańmy w kontakcie

📣 Dodaj komentarz

🗳 Jak przydatna była ta publikacja?

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dziękuję za ocenę! Zapraszam Cię do obserwowania NSS w mediach społecznościowych!

Przykro mi, że ta publikacja okazała się być dla Ciebie nieprzydatna!

Uwaga: Twój głos będzie liczony tylko jeśli udzielisz feedbacku używając formularza poniżej.

author avatar
Damian Michalak

Network Consultant, Twórca Na Styku Sieci

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszystkie pola są wymagane

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Comment
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Piotr Bujewski

Kwestia ubezpieczeń w IT to temat złożony. Z tego co osobiście się orientowałem, polskie ubezpieczalnie nie oferują ubezpieczeń stricto od niepowodzeń w serwisie/obsłudze IT, a jeśli coś da się podobnego wynegocjować to raczej nie na kwoty szkód które faktycznie mogą zostać poczynione. Swego czasu interesowałem się tą tematyką i na zapytania które rozesłałem otrzymałem odpowiedzi negatywne.
B2b to umowa negocjowalna i prawie każdy aspekt należy ze zleceniodawcą ustalić. Kwestię odpowedzialności przede wszystkim. Dobrze spisana umowa b2b wcale nie musi generować dla usługodawcy nadmiarowego ryzyka.

Top