MNAS 004: Nieautoryzowane zmiany w sieci – gdzie jest granica między swobodą a głupotą?
- Podziel się
- Udostępnij
- Tweetnij
- Skomentuj
- 363odsłon
Zapraszamy do odcinka numer 4, w którym poruszymy zagadnienie nieautoryzowanej zmiany w sieci. Jesteśmy przekonani, że temat ten dotyczy praktycznie każdej sieci na świecie, różne mogą być natomiast konsekwencje takiego działania. Dzielimy się z Tobą ponadto historiami nieudanych change’y.
🎧 Słuchaj na: Apple Podcasts | Spotify | Google Podcasts | Overcast | YouTube | Anchor
☝️ W tym odcinku dowiesz się następujące rzeczy
- Co skłania pracownika do wykonania nieautoryzowanej zmiany?
- Zabraniać i surowo karać czy edukować i zachęcać do myślenia aby pracownik sam podjął logiczny wybór?
- Gdzie jest tytułowa granica między swobodą a głupotą?
- Jakie mogą być konsekwencje nieautoryzowanej zmiany?
- Jakie znamy historie nieudanych change’y?
- Po co nam change freezy?
- Jaka jest rola procesu w walce z nieautoryzowanymi zmianami?
- Jakich wskazówek byśmy udzielili w kontekście nieaturyzowanych zmian?
🎁 Niespodzianka
W tym odcinku chcielibyśmy się z Tobą podzielić naszym szablonem Change Implementation Planu.
Jest to prosty plik Excel, który możesz z powodzeniem wykorzystywać do planowania Twoich własnych change’y i komunikowania ich w efektywny i profesjonalny sposób.
📝 Zasoby wymienione w odcinku
- 22:34 – artykuł „Czym się różni symulacja od emulacji?” – LINK
- 24:52 – historia “All Systems Down” – LINK
- 25:08 – warstories – LINK
🎧 Subskrybuj i wspieraj podcast
- zasubskrybuj w Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify, Anchor, przez RSS, lub Twoją ulubioną aplikację do podcastów na smartphonie (wyszukaj frazę „Między Nami a Sieciami”)
- zostaw szczerą recenzję naszego podcastu w iTunes. Dzięki Twojej opinii możemy dotrzeć do nowych słuchaczy!
- ściągnij odcinek w mp3
- polub fanpage Na Styku Sieci na Facebooku
👋 Pozostańmy w kontakcie
- jeśli masz jakieś pytania to pisz śmiało na damian@nastykusieci.pl lub lukasz@nastykusieci.pl
📣 Dodaj komentarz
🗳 Jak przydatna była ta publikacja?
Średnia ocena / 5. Ilość głosów:
Przykro mi, że ta publikacja okazała się być dla Ciebie nieprzydatna!
Uwaga: Twój głos będzie liczony tylko jeśli udzielisz feedbacku używając formularza poniżej.
Dziękuję za udzielenie feedbacku!
1 Komentarz (Dodaj nowy)
Kwestia ubezpieczeń w IT to temat złożony. Z tego co osobiście się orientowałem, polskie ubezpieczalnie nie oferują ubezpieczeń stricto od niepowodzeń w serwisie/obsłudze IT, a jeśli coś da się podobnego wynegocjować to raczej nie na kwoty szkód które faktycznie mogą zostać poczynione. Swego czasu interesowałem się tą tematyką i na zapytania które rozesłałem otrzymałem odpowiedzi negatywne.
B2b to umowa negocjowalna i prawie każdy aspekt należy ze zleceniodawcą ustalić. Kwestię odpowedzialności przede wszystkim. Dobrze spisana umowa b2b wcale nie musi generować dla usługodawcy nadmiarowego ryzyka.